dissabte, 5 de setembre del 2009

"¿Què és, això que puja?"

Feia un parell d'anys que no lluïa l'acreditació municipal sabadellenca de festa major. (Us fotografio l'actual. Això sembla més aviat un fotobloc, últimament.) Tot i que no formo part de la diguem-ne plantilla de Ràdio Sabadell des del 2003, vaig col·laborar-hi fins al 2007; entre altres coses com l'espai Més enllà de la Mola, vaig retransmetre-hi un grapat de cops l'entranyable diada castellera de festa major, que em continua semblant una de les seves gràcies principals: els castells són espectacle, tradició, equip, exigència... Aquest any, amb la jove periodista Desi Forcadell --és la del mig--, hi tornaré, però per al programa especial de Canal Català, que, per cert, té canal a YouTube i es pot veure per Internet. No serà, tampoc, però, el primer cop: vaig ocupar-me de la cosa castellera per a Canal 50 --abans es deia així-- durant la remota festa major del 1998 o, potser, del 1999. (Francament, no ho recordo gaire bé.) Fa 11 anys que vaig incorporar-me com a humil becari a la tele local, però em fa l'efecte que va ser ahir. I ho sostinc: va ser ahir.