Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Marc Cornet. Mostrar tots els missatges
Es mostren els missatges amb l'etiqueta de comentaris Marc Cornet. Mostrar tots els missatges

dimarts, 24 de febrer del 2009

Molta sort i llarga vida, ElPunt.cat Sabadell

Fa quatre dies que vèiem néixer l'ASabadell.cat i ja tornem a assistir al part d'un digital sabadellenc; no és ben bé el mateix, però gairebé: El Punt fa 30 anys i, per celebrar-ho, s'independitza de VilaWeb i crea un digital que s'adapta a Sabadell o qualsevol altre municipi del principat. L'incorporo, d'entrada, clar, a la Guia de la comunicació sabadellenca de la barra lateral. (Recordeu que teniu tots els mitjans de comunicació de Sabadell sempre al vostre abast a ÒSSUL.blogspot.com, on he afegit, també, la revista anual d'història Arraona, que es diu, per cert, com la meva gata --la de la capçalera, sí. Friquisme mediàtic sabadellenc, sí. ¿I què?) Al gra. Diverses coses. Saludo des d'aquí i felicito per la part que els toca els amics Emili Agulló, Marc Cornet, i Emma Ansola, responsables de bona part dels continguts de l'edició vallesana occidental del rotatiu. Punts forts. El nou mitjà enforteix Sabadell, el periodisme, la diversitat diguem-ne editorial als mitjans de comunicació de la ciutat i el mateix sistema comunicatiu local. Inclou temps, enquesta, necrològiques, agenda, farmàcies, etc.; serveis, vaja, locals --llevat de l'enquesta. Com els seus diguem-ne competidors immediats (RadioSabadell.fm i ASabadell.cat), és en català. I disposa, a més a més, d'un URL propi simplificat per a Sabadell. Bé. Punts febles. Per voluntat expressa del mitjà i a diferència de l'ASabadell.cat, es tracta d'un mer abocament dels continguts de l'edició impresa del dia, sense actualització. El contingut estrictament sabadellenc hi és escàs, doncs --la secció purament comarcal del rotatiu és modesta. I, de fet, es tracta d'un moment delicat per a la premsa en general i per al rotatiu en particular: el naixement del web coincideix amb el tancament de les seves redaccions llevat de la barcelonina, de la tarragonina i de la gironina, i el desplaçament dels llocs de treball dels redactors als seus domicilis respectius. Per si alguns no ho teniu present, l'actual edició vallesana occidental d'El Punt és hereva de dues altres capçaleres (El 9 Nou i El 9 Punt, que és com es deia mentre passava de la matriu anterior, osonenca, cap a l'actual, gironina) i s'havia dividit, en èpoques anteriors, en sengles edicions per a Sabadell i Terrassa. Molts dels qui avui en dia fan comunicació a la ciutat i a la comarca han passat per la seva (desapareguda) redacció, o sigui que no parlem pas de res improvisat. En qualsevol cas, ElPunt.cat Sabadell, Emili, Marc, Emma, molta, molta, molta sort. I llarga vida.

dissabte, 6 de desembre del 2008

Bassas d'aigua cristal·lina

Deixeu-me escriure-us, encara, sobre la conferència del Bassas a la caixa de fa una setmana --com que aquesta, de setmana, ha estat mogudeta, no ho havia pogut fer.
En comptes de fer-ho jo, però, deixo que les fotos de la Berta Tiana la retratin sota aquestes línies; el senyor del seu costat és Manuel Grau i Gasulla, expresident de Caixa Sabadell i actual president de l'Associació Pere Oliver de Caixa Sabadell, que aplega (ex)membres dels òrgans de govern de la caixa catalana degana. Ja veieu que a l'auditori amb prou feines s'hi cabia. Ah: va tancar la conferència una pregunta compromesa de l'amic Marc Cornet sobre el rumb actual de la ràdio nacional.
Permeteu-me, també, que, per acabar d'arrodonir-ne el relat, us n'enllaci la prèvia d'El Punt Vallès Occidental; les recomanacions --entranyable secció d'agenda-- d'El Periódico (en català i en castellà), de La Vanguardia, d'El País i de radiosabadell.fm; les cròniques de l'ACN i, de rebot, d'eldebat.cat i del 3cat24.cat, i, last but not least, l'entrevista que l'amic Albert Castellví va fer-li al programa de Ràdio Sabadell 94.6 que dirigeix, Anem per feina.
M'agradaria enllaçar-vos-en, també, la fotonotícia del Diari de Sabadell, El diari de casa, però, com alguns ja sabeu, el degà de la comunicació sabadellenca no publica (cap d)els seus continguts en línia. ¿Què hi farem?